Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor vi ofta får. Välj ett ämne och se om din fråga finns här. 

Vad funderar du över?

Du kan köpa reservdelar till alla våra produkter, så länge de finns i produktion. Beställ dem via någon av våra återförsäljare.

Vid beställning av stolar skickar vi med möbeltassar. Ifall de saknas vid leverans, kontakta kundtjänst på mail: info@stolab.se, så skickar vi nya kostnadsfritt. Skriv ditt namn och vart möbeltassarna ska skickas.

Ja, du kan köpa en ryggpinne till din Lilla Åland stol om den har gått sönder eller av någon annan anledning behöver bytas ut. Det finns en liten skillnad i längd mellan ytterpinnarna och innerpinnarna på Lilla Åland stolen. Kontakta någon av våra återförsäljare så hjälper dem dig att lägga en beställning hos oss. Uppge om du vill ha en ytter- eller innerpinne. Pinnen levereras obehandlad.

Ja, det går att köpa skötselsats till ditt bord. Kontakta någon av våra återförsäljare så lägger de en beställning åt dig.

Om din möbel har tappat färg eller skavts, kan vi vid behov skicka en liten flaska med bättringsfärg. Kontakta kundtjänst på mail: info@stolab.se för beställning.

Kontakta kundtjänst på mail: info@stolab.se, så skickar vi en ny beslagspåse till ditt bord.

Ja, i de flesta fall kan du göra det. Kontakta kundtjänst på info@stolab.se för mer information. Vid beställning, kontakta din återförsäljare. 

Vi skickar endast med skötselsatser till bord och förvaring. Se vår sida för skötselråd för att läsa mer om vilka oljor som går att använda till våra produkter. 

Ja, utbudet som visas på webben är Stolabs standardsortiment. Flera produkter går att få i andra ytbehandlingsalternativ eller tygalternativ. Kontakta din återförsäljare för mer information. 

Har du andra frågor?

Har du frågor om våra möbler som du inte fått svar på här så kan du alltid kontakta vår kundtjänst eller säljare. 

Stolab© Lilla Åland stol ek skogstjärn 56 0101.jpg