• 2014-09-29 b104_2230.jpg

    Fyra varumärken, fyra representanter för svensk kvalitet

    DESIGNTEAM FRÅN VOLVO LÄR SIG MER OM SMÅLÄNDSK STOLTHET

    I samband med den omtalade och framgångsrika lanseringen av Volvos nya premiumbil Volvo XC90, fick vi ett fint och givande besök av Thomas Ingenlath, chefdesigner och Pär Heyden, varumärkesansvarig på Volvo Car Corporation.

    Designduon följdes av Volvos eget filmteam som filmade hela besöket i Småland i syfte att använda i Volvos egen intern-TV. Huvudvärd för detta smålandsbesök var Robert  Larsson på Finnvedens Bil i Värnamo. 

    Fyra varumärken med svensk kvalitet i fokus

    Förutom att besöka oss på Stolab, besöket designteamet även Skeppshultcykeln och Källemo. Det visade sig att det fanns många gemensamma nämnare mellan dessa varumärken och Volvo. Vi är alla representanter för svensk/skandinavisk design och kvalitet. En genuin kvalitet som bygger på respekt och ansvar för miljö, form och människa. 

    Under dagen besöktes även Vandalorum, konst- och designcentrum i Värnamo.

    Gjort i Smålandsstenar

    Thomas och Pär har båda ett stort intresse för möbler och tillverkning och imponerades av det vi hade att visa i vår utställning och fabrik.