Leverans & returer

 

När du beställer en vara på stolab.se har du möjlighet att välja bland tillgängliga leveranssätt. De leveranssätt som är tillgängliga för just din beställning visas i varukorgen i samband med att du lägger din beställning. De olika leveranssätten beskrivs nedan. Om du önskar leverans utanför Sverige ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.


Schenker Hemleverans till tomtgräns - Leverans sker till trottoar/tomtgräns. Avemballering ingår inte.

LGT Hemleverans med inbärning – Leveransen sker hem, där chauffören bär in godset. 
När varorna finns på vårt lager redo för leverans kontaktar vår speditör dig för bokning av ett leveransintervall. Avisering till dig sker sedan ca. 30 minuter innan leverans så att du vet att transportören är på väg. Du måste vara tillgänglig via det telefonnummer som du anger vid beställningen och du behöver vara hemma under hela tidsintervallet. Vid Hemleverans med inbärning ska vägen fram till varans anvisade plats vara rensad så att vi inte riskerar riva ner lampor eller andra möbler. Platsen för varans placering ska vara förberedd på ett sådant sätt att smidig utplacering kan ske. Golvet bör vara skyddat eftersom transportören inte tar av sig skorna vid inbärning av varan. För att vi ska kunna leverera dina varor i tid är det viktigt att du informerar speditören om sådant som kan påverka leveransen och som är relevant för vald leveransmetod, så som svårframkomlig väg, portkod, tillgång till hiss, etc. Våra bilar kan leverera så länge det finns farbar väg eller via Trafikverkets färjor. Övrig båttransport och leverans från sådan transport måste ordnas och bekostas av dig. När du tar emot din leverans behöver du visa giltig id-handling för transportören. Avbokning av leverans ska ske senast 24 timmar innan godset lastas på bil. Om leverans inte kan ske och det beror på dig eller att avbokning sker för sent, återbetalas inte fraktkostnaden. En ny leveranstid kan avtalas mot en tillkommande fraktavgift på 595 SEK.

Schenker Service-point - Mindre försändelser skickas som paket och kan hämtas ut hos närmaste utlämningsställe. När paketet är klart för utlämning får du en avisering via sms, om du har angett telefonnummer, eller via en post avi till din brevlåda. Outlösta paket debiteras med en avgift på 200 SEK.

Transportrisk

Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att Stolab står för transportrisken tills försändelsen har nått dig.

Leveranstider

Produktens leveranstid specificeras per produkt inne på produktsidan. Om du beställer produkter med olika leveranstid, så gäller den längsta. 

 

Returer

Vid retur av produkter till Stolab skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Stolab kräver därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma eller likvärdigt emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till Stolab bär du som kund också ansvaret för skadan.

Returinstruktioner

Vill du utföra en retur så ber vi dig att fylla i returformuläret HÄR, sedan kommer vi kontakta dig.